Gaibin Cenaze Namazını Kılmak

Gaibin cenaze namazını kılmak

Bir beldede bulunmayan ölünün o beldedeki insanlar tarafından cenaze namazının kılınması hususunda fakihler İki görüş ayrılmışlardır: 

Hanefi ve Malikilere göre, cemaatin önünde hazır olmayan ve başka bir beldede bulunan ölüye cenaze namazı kılınması caiz değildir. Hz. Peygamberin Necaşi’nin cenaze namazını kılması Lügat manasında hamlolunur yahut hususi bir olaydır. O halde Gaip bir ölü üzerinde namaz kılmak mekruhtur demişlerdir.

Şafii ve Hanbelilere göre mesafe yakın bile olsa velev ölü kıble yönünde bulunmasa da o beldede bulunmayan bir ölü üzerine namaz kılmak caizdir. Ama namazı kılan kimseler kıbleye yönelmeliler. Çünkü Cabir’in rivayet ettiğine göre: “Hz. Peygamber (Aleyhisselam) Ashame en-Necaşi üzerine cenaze namazı kıldırdı ve bu namazda dört Tekbir aldı.

Hanbeli mezhebine göre gaib namazı bir ay müddetçe kılınabilir. Aynen kabir üzerine namaz kılma gibidir. Çünkü ölünün cesedinin bir aydan fazla kokuşmadan kalmasının mümkün olduğu bilinmemektedir.

Kaynak : İslam fıkıh ansiklopedisi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir