SAÇLARI TIRAŞ VE KISALTMA

Saçları Tıraş Ve Kısaltmanın Vacipliği:

Bu hac ve umrede süresi içinde saçlarının dibinden kesilmesi veya kısaltılmasıdır.  Cumhura göre: Saçları tıraş veya kısaltmak vacip bir ibadettir. Ayeti kerimede: “…Sonra tefeslerini yerine getirsinler…” Hac: 29 buyrulmaktadır. Buradaki tefes  ise İbni Ömer’in dediği gibi saçı tıraş etmek, elbise giymek ve bunlara bağlı şeyler yapmaktır. Hacı başını tıraş ettiğinde sakalından da bir şeyler alması gerekmez. Başında saç bulunmayan Dazlak kişi hanefilere göre başında usturayı gezdirmesi yeterlidir. Cumhura göre de müstehaptır.

Vacip Miktar:

En faziletli olan başın tamamını ustura ile tıraş etmektir. Bu, ittifak edilen görüştür. Çünkü ayeti kerimede: “… başlarınızı tıraş etmiş veya saçlarınızı kısaltmış olarak…” buyrulmaktadır.Başın tıraş  ettiği kısmı başın dörtte birinden az ise Hanefilere göre caiz olmaz. Dörtte birini tıraş etmesi halinde ise kerahatte caizdir.

Hanefilere göre parmak ucundan fazla olmalıdır ki, böylece bütün saçlardan kısaltma mümkün olabilsin. Netice olarak vacip miktar yerini bulmuş ve sorumluluk bitmiş olacaktır.

Tıraşın Zamanı Ve Yeri:

Ebu Hanife’ye göre tıraşın hususi zamanı ve yeri vardır. Zamanı, Kurban Bayramı günleridir. Yeri ise Haremi Şerif’dir. Buna göre Kurban Bayramını günlerinde tıraş olmayan veya Harem dışında bunu yapan kimse kurban kesecektir.

Saçları Tıraş Ve Kısaltmanın Sonuçları Ve Bunları Hükmü:

Saçları tıraş eden veya saçlarını kısaltan hacı ihramdan çıkmış olur. Böylece, ona kadınların dışında her şey helal olur. Kadınların dışında hükmü de Hanefilere göredir. Yani ihramlı kimse Akabe cemresi ne atar ve tıraş olursa daha önce kendisine haram olan her şey (kadınlar dışında) her şey helal olur.

Zamanında Ve Yerinde Tıraş Olmamanın Hükmü:

Hanefilere göre yerinde ve zamanında tıraş olmaz ve ertelerse kurban kesilmesi gerekir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir